Mgr pedagogiki wczesnoszkolnej z przedszkolną, surdopedagog, logopeda, terapeuta o wieloletnim doświadczeniu w terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadą słuchu oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Współautorka publikacji i pomocy dydaktycznych oraz autorka innowacji pedagogicznych. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej, m.in.: Medal Komisji Edukacji Narodowej, Nagroda Prezydenta Miasta Szczecin oraz Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty. Z powodzeniem łączy pracę dydaktyczną z działalnością społeczną na rzecz dzieci z wadą słuchu.
Jakie umiejętności rozwija w dziecku wymyślona przez Panią/Pana zabawka?
Liczydełko towarzyszy dziecku w przejściu od konkretnego do abstrakcyjnego myślenia. Łączy naukę matematyki z zabawą, wzbudzając zainteresowanie dziecka i pozytywne emocje. Dziecko robi to co lubi i jednocześnie uczy się. Kolorowe liczmany i możliwość manipulacji nimi, zachęcają do działania na konkretach, ułatwiają odkrywanie reguł matematycznych oraz dokonywanie operacji umysłowych. Zabawy z liczydełkiem doskonalą umiejętność liczenia, nabywania sprawności w wykonywaniu działań rachunkowych oraz rozwijania myślenia matematycznego.
„Ponieważ każde dziecko ma swój własny sposób uczenia się i zapamiętywania informacji, w edukacji dziecka najważniejsze jest dostrzeżenie jego indywidualności, dążenie do wszechstronnego rozwoju, wytwarzanie pozytywnej motywacji oraz minimalizowanie niepowodzeń i trudności szkolnych.”